Het Kleinste Groepje

De Trofee die te verdienen was.

In 2018 hadden we een wedstrijd georganiseerd die de titel Niet voor Watjes had meegekregen. Omdat een wedstrijd altijd moet groeien hadden we besloten om het dit jaar nogmaals te proberen.
Dit was op niets uitgelopen, er waren maar drie inschrijvingen, en dus is besloten om deze wedstrijd te schrappen.
In plaats daarvan hadden we op 22 november een optiek wedstrijd georganiseerd voor groot en klein kaliber geweer.
Het aantal deelnemers was meer dan drie, dertien om precies te zijn.
Niettemin werd er fanatiek deelgenomen.
Wie zelf niet in het bezit was van een wapen met kijker kon het verenigingsgeweer gebruiken. De vereniging heeft zowel een groot als klein kaliber geweer met kijker.
Er waren geen inschrijfkosten, wel een bruikbare, schietsport gerelateerde prijs.

Er werd dus geschoten om het kleinste groepje. Waar de schoten op het kaartje belanden was niet relevant, als het groepje maar zo klein mogelijk was. Er was voor elke deelnemer 1 proefkaartje voor 5 proefschoten en 1 wedstrijdkaartje waar 10 schoten opgedaan moesten worden.

De deelnemers met KKG waren:
Derk van der Veen, Henry Woudstra, Ingrid Sijtsma, Jacob Woudstra, Jan Koenrades, Kees Soeters en Ronny van der Heijden.

De deelnemers met GKG waren:
Rob Dudock, Dirk Eppinga, Eggie Betting, Hans Stoot, Pieter Dol en Willem Otto.

De einduitslag van KKG is als volgt:
1 Kees Soeters met 20 mm
2 Ronny van der Heijden met 25 mm
3 Ingrid Sijtsma met 26 mm
4 Derk van der Veen met 34 mm
5 Henry Woudstra met 36 mm
6 Jacob Woudstra met 65 mm
De kaart van Jan Koenrades was niet te meten, op 3 schoten na viel alles buiten de kaart.

De einduitslag van GKG is als volgt:
1 Dirk Eppinga met 21 mm kal .223
2 Willem Otto met 24 mm kal .308
3 Hans Stoot met 31 mm kal 6,5 creedmoor
4 Eggie Betting met 34 mm kal .308
5 Pieter Dol met 37 mm kal .223
6 Rob Dudok met 56 mm kal .308

De beide hoofdprijzen en de poedelprijs werden uitgereikt door de KissMiss: Ingrid Sijtsma.

Na afloop is besloten om in 2020 1 keer per kwartaal om het kleinste groepje te gaan schieten. De prijs hiervoor wordt een wisseltrofee.
Aan het eind van het jaar worden alle millimeters bij elkaar opgeteld en wie de minste millimeters heeft is de winnaar.
Zijn of haar naam komt op de wisseltrofee te staan en kan zich cupsniper noemen voor een jaar.